Polski startup rzuca wyzwanie największym porównywarkom

Żyjemy w XXI wieku. Wciąż słyszymy, żeby oszczędzać energię, że kiedyś coś się skończy, że trzeba właściwie zarządzać energią… Naprawdę da się zauważyć, że świat dużo robi, by niższym kosztem energetycznym osiągnąć większą wydajność. Spójrzmy nawet na nasze telefony – gdy czytam o kolejnym modelu, to Samsung stale, i to przy każdym modelu podkreśla, iż ma on niższe zapotrzebowanie na energię i wyższą wydajność. Zastanawiając się nad tym głębiej, trzeba przyznać, że od początku istnienia ludzkości, interesowała nas optymalizacja energetyczna i stałe podnoszenie wydajności. Już w czasach prehistorycznych, zamiast biegać za zwierzyną, woleliśmy zbudować łuki, dzięki którym strzały „biegały za nas”. Zamiast tropić zwierzynę, zastawialiśmy sidła i kopaliśmy pułapki… I brawo nam za to. Ale w nowoczesnym marketingu jakoś to kuleje.

Niniejszy tekst zawiera treści i opisuje rozwiązania chronione prawami autorskimi.



Nawet jak zoptymalizuje się pewne procesy to i tak potrzeba sporych zasobów ludzkich na to, aby to ustawić, skonfigurować, wdrożyć, następnie optymalizować i stale modyfikować. Powstały całe rzesze firm, które pomagają (skutecznie – tak, to prawda) automatyzować procesy reklamowe – czy jednak to jest oszczędność energetyczna? NIE! Bo nadal to robią ludzie a czasami całe zespoły, tylko że poza firmą zleceniodawcą.

Dzięki automatyzacji i reklamom dynamicznym już nie potrzeba tyle zasobów ludzkich, gdyż odpada mrówcza praca z tworzeniem setek postów reklamowych i targetowanie dziesiątek małych grup docelowych. Ale cały follow up nadal wygląda tak samo. Najwięcej czasu pochłania kontakt z klientem i dystrybucja leadów. Koszty energetyczne dla świata są podobne – bo obsługa musi dojechać do pracy, tam wykorzystać kilowolty prądu, aby maszyny im pomagały i tak dalej. Czegoś brakuje w całym tym systemie. Czegoś, co przełamałoby ten impas i chyba to odkryłem. Ale od początku.

Kilka miesięcy temu przy współpracy z jednym ze sklepów internetowych, pokazaliśmy na prezentacji Facebook Lead Ads – reklamę wewnątrz ekosystemu Facebooka, która jest jednocześnie landing page. Temat poszedł na „produkcję”, ale od razu zdefiniowaliśmy poważny problem. Nawet jeśli klient pozostawił dane, by się z nim skontaktować, to one zapisują się w fanpage i nie ma żadnego powiadomienia o tym fakcie. Oznacza to, iż co jakiś czas trzeba (!!!) sprawdzać, czy jest tam nowy lead. Musi to też robić ktoś zaufany, bo będzie miał uprawienia do fanpage oraz wgląd do wszystkich danych osobowych klientów z wszystkich leadów. Ponadto taka osoba powinna być odpowiedzialna za inne rzeczy, bo nie ma pewności, co ile minut pojawi się nowy lead. Sprawdzanie non stop nie ma sensu, bo nie ma tyle leadów, a utrzymanie miejsca pracy „sprawdzacza” to koszt firmy. Znowu koszt energetyczny. Z rozwiązaniem przyszła integracja: „FastTony.es + Lead Ads + dowolna skrzynka pocztowa”

Zamiast sprawdzać co chwilę czy jest nowy lead, system FastTony każdy taki nowy lead przesyłał w postaci maila na wskazaną skrzynkę pocztową :D Dzięki temu rozwiązaniu od razu wiadomo, że pojawił się nowy lead i należy obsłużyć zapytanie klienta. Uruchomiliśmy kampanie testową. Działa :D
FastTony Facebook Ads Tool

Leads Ads on Desktop 3:) #FasTony #SuperpowerUSE Subtitles ⤵ ⤵ ⤵

Posted by FastTony.es on 6 grudnia 2015

włącz napisy

Krótki, do 5 minut, czas reakcji pomiędzy wpłynięciem leada a wykonaniem telefonu do klienta z propozycją cenową, pomagał prowadzić rozmowę kontekstową z klientem. Dla porównania przypomnijcie sobie telefony z call center telekomów, gdzie dzwonią zawsze w nieodpowiedniej chwili, na przykład: „Dzień dobry, a czy nie przydałaby się panu dodatkowa aktywacja? Albo może Internet w firmie?”. No można się zdenerwować! Pracujesz, masz spotkania, klient goni klienta, a tu nagle ktoś z pierdołami do ciebie dzwoni – podkreślam z pierdołami, bo w ogóle ciebie nie interesuje zmiana planu taryfowego, a tym bardziej jakiś extra numer dla psa sąsiada!

Dzwonienie do klienta, gdy ten był chwilę temu zainteresowany ofertą to model kampanii, która sprzedawała, ale pojawił się nowy problem. Czas potrzebny do kontaktu z klientem to około 5 minut, liczone od powstania leada, i klienci zdążyli zająć się już innymi sprawami, opuścili stronę www. Nadal byli zainteresowani ofertą i prosili, aby ją przygotować i przesłać na maila, by w spokoju mogli się nią zapoznać. By mogli do tego wrócić. Proces przygotowania oferty porównawczej na 6-8 produktów zaczął pożerać zasoby ludzkie. Przy skali 40-60 leadów dziennie i zaledwie 5 minutowym procesie przygotowania oferty, obejmującym sprawdzenie dostępności towaru, przygotowanie opisów, zdjęć, linków do produktów i aktualnych cen, to 3-6 godzin dziennie!
FastTony Facebook Ads Tool

Automatic transmission Leads to any e-mail in time to 15 seconds 3:)

Posted by FastTony.es on 6 grudnia 2015

włącz napisy

Zgodnie z moim mottem, że „tylko wyobraźnia ogranicza twoje możliwości”, starałem się wyobrazić model doskonały. Model, w którym pewne procesy odbywałyby się automatycznie.
I udało się! Wszystko zaczyna się tak samo. Odbiorca reklamy widzi post typu Lead Ads, wypełnia formularz i do tego momentu jest to takie samo, jak opisywałem powyżej. Ale tu wszystko stare się kończy i zaczyna się nowe.

Wypełniony lead jest automatycznie zapisywany w kilku narzędziach. Obecnie są to narzędzie do mailingu, konferencji online, wysyłki sms i otwarte wyjście przez nasze API dla dowolnego CRM np. call center.

W tych narzędziach dane klienta, wraz z odpowiedziami, jakich udzielił na pytania, które zadaliśmy, pojawiają się zaledwie w 15 sekund. Dzięki temu, iż mamy od razu powiadomienie o tym fakcie, kontaktując się z klientem mamy najważniejszą rzecz – ZAINTERESOWANIE KLIENTA.

Czas reakcji na jego zapytanie do zaledwie 15 sekund. Rozmawiając z klientem, jesteśmy w kontekście. Kontekście jego zainteresowań i potrzeb. Właśnie chwilę temu pytał o produkt i wciąż jeszcze jest na stronie (oferta sklepu, do której prowadzi reklama po wypełnieniu leada), a już kontaktujemy się, by mu pomóc.

Reakcje klientów były bardzo pozytywne:
O! Dobrze, że dzwonicie, bo siedzę na tej waszej stronie i nie wiem, co wybrać…
Mam dylemat czy powinienem wybrać to, czy to, bo nie wiem, które są dla mnie lepsze …”.

Poszliśmy krok dalej. Po pierwsze! System FastTony.es komunikuje się ze stroną reklamodawcy (www.kelban.pl) i na podstawie odpowiedzi, które klient podał, tj. że poszukuje opony w rozmiarze 195/65 R15 przygotowuje ofertę. System przeszukuje zasoby strony kelban.pl lub wcześniej przygotowane pliki, w których są dane produktów i wybiera np. osiem tych, które spełniają kryteria zapytania ORAZ (!) kryteria, które sklep postawił, np. uwzględnij tylko te, które najczęściej rotują lub niech połowa oferty obejmuje tylko ostanie 4 sztuki albo… „Albo” może być dowolne, przecież to customizowany serwis.

Nasze narzędzie pobiera fotografie tych produktów, ich ceny, opisy i sprawdza, czy są dostępne na magazynie.
Sprawdza pozostałe dowolnie predefiniowane warunki, które pomagają stworzyć dobrą ofertę i buduje z tych materiałów spersonalizowanego maila (włącznie z imieniem i nazwiskiem). Maila, który automatycznie wysyłany na adres email klienta. Klienta, który jest jeszcze na stronie, bo cała ta operacja zajmuje 15 sekund! Na tej stronie, na której w tym samym czasie wyskakuje okienko z powiadomieniem, które informuje go np.:
„Panie Danielu K. (dane z Lead Ads) nasz zespół przygotował dla pana ofertę na 8 opon w rozmiarze 195/65R15 – oferta została wysłana na maila: dane.z.leadaads.lub.z.bazy@domena.com.”

Co w przypadku, gdy klient nie dotarł na stronę albo ją już opuścił? W takim razie klient dostaje SMS/MMS (lub powiadomienie na Messenger lub inny komunikator – rozwiązanie w przygotowaniu) takiej treści:

Oczywiście jedno nie wyklucza drugiego, klient może dostać zarówno maila, jak i wiadomość na telefon lub komunikator.

Co kryje się pod linkiem? Responsywna strona www, z ofertą na osiem opon.
FastTony Facebook Ads Tool

RWD page generated automatically with the offer, which is based on information from the Lead Ads 3:)

Posted by FastTony.es on 6 grudnia 2015

włącz napisy

Najważniejsze, że cały ten proces jest AUTOMATYCZNY. Podsumuję go w skrócie:

1. Klient widzi reklamę typu Lead Ads.
2. Klient na nią reaguje i wypełnia dane o produkcie, który chce kupić.
3. Robi wyślij, i przechodzi na stronę www lub aplikacji.
4. System na podstawie jego odpowiedzi i danych od sklepu buduje responsywną stronę i umieszcza ją w sieci.
5. System równolegle buduje maila, który jest odpowiednikiem tejże strony.
6. Klient dostaje powiadomienie o przygotowaniu spersonalizowanej oferty dla niego.
7. Klient dostaje maila.
8. Klient, który jest na stronie sklepu dostaje spersonalizowane powiadomienie o tym, że takowy mail do niego poszedł.
9. Klient dostaje SMS lub inną wiadomość z linkiem do oferty (strona responsywna).

Całość od chwili, gdzie klient kliknął wyślij, do wysłania maila i SMS to zaledwie 60 sekund. Tak i to było dobre :D Ale w FastTony.es poszliśmy dalej.

Tylko, co może być dalej? Dalej może być połączenie technologii streamingowych i okularów rozszerzonej rzeczywistości!

System automatycznie tworzy wirtualny pokój, do którego zaprasza odbiorcę reklamy. Oczywiście ten pokój może być dostępny tylko o wybranej godzinie lub od razu po interakcji z reklamą. W każdym bądź razie po drugiej stronie jest konsultant, który w przyjazny sposób odpowie na pytanie i przedstawi ofertę np. opcje kredytowe.

I tu kolejna niespodzianka, konsultant wie, z kim rozmawia, widzi jego profil i jego wypowiedzi w social mediach z okresu np. 5 lat. Wie, że ta osoba lubi podróżować, ma rodzinę… Takie rozwiązanie nie tylko dostarcza klienta do okienka sprzedawcy, ale też pozwala sprzedawcy być przygotowanym do takiej rozmowy.

Oczywiście to nie musi być sprzedaż, może być to na przykład rekrutacja lub badanie opinii publicznej. Zastosowań jest wiele.

Oczywiście, jako FastTony.es chcemy nie tylko mówić o takich rozwiązaniach, ale chcemy pokazać, jak to działa. Dlatego zorganizowaliśmy konferencję online: "Jak zrobić reklamy na Facebook, które sprzedają?", którą reklamujemy wyłącznie przy pomocy naszego narzędzia, a na to wydarzenie można było się zapisać wyłącznie poprzez opisywany model reklamy!

Link do rejestracji – oczywiście w technologii Lead Ads.

Obecnie zapisanych jest 1149 osób!

Social media stają się jeszcze bardziej „social”. Kontakt wzrokowy w trakcie rozmowy z osobą zainteresowaną produktem lub usługą daje nam możliwość, aby odpowiadając na pytania klienta nawiązać trwałą relacje z reprezentowanym brandem.

Kolejnym problemem, przed jakim byłby postawiony duży klient to szeroka oferta produktowa, do której obsługi muszą być dedykowani konsultanci. Przykładem ilustrującym takie problemy są firmy, które oferują ubezpieczenia lub produkty kredytowe. Mając na względzie nie tylko optymalizowanie procesów pozyskiwania kontaktu z klientem, ale i dalsze przetwarzanie leada przygotowaliśmy konfigurowalny system, który przekazuje leady już do odpowiednich działów.

Przekazywanie danych kontaktowych oraz zapis do odpowiednich grup mailingowych, pokojów webinarowych, książek telefonicznych czy nawet rekordów w CRM-ie jest w pełni konfigurowalny np. tylko klienci, którzy w pytaniu nr 1 odpowiedzieli „kredyt mieszkaniowy” automatycznie są przekazywani do:

- listy mailingowej przygotowanej specjalnie dla takich klientów – z autoresponderem co 3 dni z wymogami kredytowymi, informacjami dlaczego warto w tym banku wybrać produkt kredytowy, poradami jak szukać mieszkania i na co uważać przy wyborze developera itp.,
- książki telefonicznej, z której w zależności od strategii reklamowej poprzez np. SMS można powitać lub potwierdzić spotkanie z doradcą od kredytów mieszkaniowych,
- systemu, który automatycznie zapisuje do wcześniej przygotowanego lub dynamicznie wygenerowanego pokoju na potrzeby wirtualnej konferencji o kredytach mieszkaniowych,
- CRM-u, jako np. otagowany lead #mieszkania i już w CRM-ie następuje dystrybucja kontaktu.

Przykład:
Lead Ads w kampanii dla produkty finansowe, klient widzi grafikę, która zachęca do skorzystania z oferty, po kliknięciu widzi pytania:

Pytanie 1
Interesuje cię:
a) założenie konta
b) kredyt gotówkowy
c) lokata
d) kredyt mieszkaniowy

Pytanie nr 2
Przychody całej rodziny to:
a) do 2000 zł
b) do 5000 zł
c) powyżej 5000 zł
d) powyżej 10.000 zł

pytanie nr 3
Suma obecnych rat wynosi:
a) nie mam kredytu
b) do 500 zł
c) do 1000 zł
d) do 2000 zł
e) powyżej 2000 zł

Customizacja systemu pozwala by ustawić reguły, np. jeśli klient w pytaniu pierwszym i drugim odpowiedział „D”, to prześlij jego dane do konsultanta klientów grupy Platinum.

Reguł można tworzyć dowolną ilość i do każdej reguły przypisać inne działanie a listy:
- zapis połączony z CRM-ami,
- wyślij maila,
- wyślij powiadomienie,
- wyślij sms/mms,
- wyślij komunikat,
- zadzwoń,
- zapis na webinar/konferencję wideo,
- remarketinguj – zapisz do custom audience, aby wykluczyć z reklamy „X” lub był celem reklamy „Y”

Tak :D pełna automatyzacja.
Automatyczne dzielenie leadów i przekazywanie ich do odpowiednich działów,
Automatyczne komunikacja i ofertowanie,
Wewnętrzne tworzenie lejka sprzedażowego oraz remarketing grup klientów.

Z przyjemnością dziele się z wami tym, że udało nam się osiągnąć tak wielką automatyzacje w procesie nie tylko sprzedaży, ale i kontaktu z klientem oraz jego follow up-ie. Tylko, że to nie koniec…

Ponieważ teraz nasz wzrok skupimy na beaconach. W FastTony chcemy, aby można było mierzyć konwersje z działań online w offline. Tak, aby ci, którzy zareagowali na waszą reklamę mogli być rozpoznawani w punktach obsługi klienta tej firmy!

Cóż dodać …

Rozwiązanie to równie dobrze może obsługiwać sklep internetowy jak i kilka sklepów w tym agregaty w postaci porównywarek cenowych oraz wielkich platform sprzedażowych. Dla przykładu klient mógłby być zapytany o to: "co dziś chcesz kupić ?". Lead Ads wyświetla mu listę wyboru kategorii, potem listę produktów a na koniec do jakiej kwoty ma być produkt i np. Allegro, eBay, Amazon, Alibaba.com lub dowolna inna platforma automatycznie wysyła propozycje koszykowe.

#FastTony #Superpower

Niniejszy tekst zawiera treści i opisuje rozwiązania chronione prawami autorskimi.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...